Wednesday, April 16, 2008

အထူးေၾကညာခ်က္


အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္
အမွတ္ ၉၇/ခ ၊ အေနာက္ေရႊဂံုတိုင္လမ္း
ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕

၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ မတ္လ (၃၁) ရက္
၁၃၆၉ ခုႏွစ္၊ တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္ (၁၀)ရက္

အထူးေၾကညာခ်က္ - ၄ / ၀၃ / ၀၈

အမ်ိဳးသားအာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီး၊ လြတ္လပ္ေရးဗိသုကာႀကီး၊ တပ္မေတာ္၏ဖခင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ဒီမိုကေရစီႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ -
“ x x x လူေတြက တင္ေျမွာက္ၿပီး လူေတြရဲ႕အက်ိဴးကိုလုပ္တဲ့ လူေတြရဲ႔ အစိုးရသာလွ်င္ ဒီမိုကေရစီ ျဖစ္ႏိုင္မယ္။ အျခားဟာေတြ ဒီမိုကေရစီအစစ္ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ အတုေတြသာ ျဖစ္တယ္။”
“ဒီမိုကေရစီသစ္အရ လုပ္မဲ့ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု ဥပေဒမ်ိဳးဟာ ဘယ္လိုျဖစ္ရမလဲဆိုရင္ တိုင္းသူျပည္သား လူအမ်ားစုေတြ အာဏာပိုင္အျဖစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ေအာင္ သူတို႔ေရြးေကာက္တဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြဟာ ေအာက္ကေန အထက္အထိ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တိုင္းျပည္အစိုးရအာဏာကို ကိုင္ထားရမယ္။ x x x”
ဟု ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ေမလ (၁၉) ရက္ေန႔တြင္ ဖဆပလ ပဏာမ ျပင္ဆင္မႈညီလာခံ၌ မိန္႔ၾကားခဲ့ပါသည္။

အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကို ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပံုတင္ျခင္း ဥပေဒႏွင့္အညီ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ (၂၇) ရက္ေန႔တြင္ စတင္တည္ေထာင္စဥ္ကပင္ ရည္ရြယ္ခ်က္အခ်ိဳ႕အျဖစ္ -

(က) အမ်ားျပည္သူတို႔၏ ဆႏၵႏွင့္ ကိုက္ညီ၍ အေျခခံ လူ႔အခြင့္အေရးမ်ားကို အာမခံမည့္ စစ္မွန္ေသာ ဒီမိုကေရစီအစိုးရ ျဖစ္ေပၚလာေစရန္၊

(ခ) အာဏာရွင္ဆန္၍ ျပည္သူလူထုကို ဖိစီးႏွိပ္စက္မည့္ ႏိုင္ငံေရးစနစ္မ်ိဳး ျပန္လည္ထြန္းကားျခင္း မရွိေစေရး အတြက္ ႀကိဳးပမ္းရန္၊
စသည္တို႔ကို ခ်မွတ္ထားခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေမလတြင္ ျပည္လံုးကြ်တ္ ဆႏၵခံယူပြဲက်င္းပမည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ (မူၾကမ္း) ကို ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ -

(၁) ႏိုင္ငံေတာ္၏အေျခခံမူမ်ား၌ “ႏိုင္ငံေတာ္၏ အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရး ဦးေဆာင္မႈအခန္းက႑တြင္ တပ္မေတာ္က ပါ၀င္ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ေရးတို႔ကို အစဥ္တစိုက္ ဦးတည္သည္” ဟု ခ်မွတ္ထားျခင္း၊

(၂) ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႏွင့္ ဒုတိယသမၼတ အရည္အခ်င္းမ်ားတြင္ “စစ္ေရးအျမင္ရွိရမည္” ဟူေသာအခ်က္ကို ထည့္သြင္းထားျခင္း၊

(၃) ဥပေဒျပဳေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က အမည္စာရင္းတင္သြင္းမည့္ တပ္မေတာ္သား (၂၅) ရာခိုင္ႏႈန္းပါ၀င္ေနျခင္း၊

(၄) လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးႏွင့္ ဒုတိယ၀န္ႀကီးမ်ားအျဖစ္ ခန္႔အပ္တာ၀န္ေပးျခင္းခံရပါက၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္မွ ႏႈတ္ထြက္ၿပီးျဖစ္သည္ဟု သတ္မွတ္ထားၿပီး၊ ကာကြယ္ေရး၊ ျပည္ထဲေရး၊ နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားအတြက္ ခန္႔အပ္ထားေသာ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကိုမူ အၿငိမ္းစားယူရန္ သို႔မဟုတ္ ႏႈတ္ထြက္ရန္ မလိုဟု သတ္မွတ္ထားျခင္း၊

(၅) ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ဒုတိယ၀န္ႀကီးမ်ား ခန္႔အပ္တာ၀န္ေပးျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ကာကြယ္ေရး၊ ျပည္ထဲေရး၊ နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားအတြက္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ထံမွ သင့္ေလ်ာ္သည့္ တပ္မေတာ္သားမ်ား၏ အမည္စာရင္းကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ရယူရျခင္း၊

(၆) ရာထူးမွ ႏႈတ္ထြက္ရမည့္ အထက္ပါ တပ္မေတာ္သား၀န္ႀကီး ဒုတိယ၀န္ႀကီးတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတသည္ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ညွိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ရမည္ ျဖစ္ျခင္း၊

(၇) အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စု၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္၊ ျပည္ေထာင္စုနယ္ေျမႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ စီရင္စုတို႔တြင္လည္း တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က အမည္စာရင္း တင္သြင္းမည့္ တပ္မေတာ္သားမ်ား ပါ၀င္ေနျခင္း၊

(၈) အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီကို (၁၁) ဦးျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားရာ၊ ဒုတိယသမၼတ၊ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၊ ဒုတိယတပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၊ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီး၊ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီး၊ နယ္စပ္ေရးရာ၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီး၊ စုစုေပါင္း (၆) ဦးတို႔ျဖင့္ အမ်ားစုမဲ (majority vote) ကို တစ္ပါတည္း ရယူထားျခင္း၊

(၉) တပ္မေတာ္သည္ တပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ကိစၥအားလံုးကို လြတ္လပ္စြာ စီမံ ခန္႔ခြဲ စီရင္ ေဆာင္ရြက္ပိုင္ခြင့္ရွိျခင္း၊

(၁၀) တပ္မေတာ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းရွိ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းအားလံုးသည္ တပ္မေတာ္၏ ကြပ္ကဲမႈေအာက္တြင္ ရွိရမည္ဟု ထည့္သြင္းထားျခင္း၊

(၁၁) အေရးေပၚ အေျခအေနေပၚေပါက္လွ်င္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္သည္ ႏုိင္ငံေတာ္အာဏာကို ဤဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ သတ္မွတ္ျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ရယူသံုးစြဲခြင့္ ရွိျခင္း၊

(၁၂) ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္အားလံုး၏ (၇၅) ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္က ျပင္ဆင္ရန္ သေဘာတူလက္ခံၿပီးေနာက္ ျပည္လံုးကြ်တ္ ဆႏၵခံယူပြဲ က်င္းပရမည္ဟု မည္သို႔မွ် ျပင္ဆင္ခြင့္မရႏိုင္ေအာင္ သတ္မွတ္ထားျခင္း၊

စသည္တို႔ျဖင့္ “အခ်ဳပ္အျခာအာဏာသည္ ျပည္သူလူထုထံမွ ဆင္းသက္ရမည္” ဟူေသာ ဒီမိုကေရစီမူမ်ားႏွင့္ ညီညြတ္ျခင္း မရွိဘဲ ေရးဆြဲထားသည္ကို ေတြ႔ရွိရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အထက္ပါအခ်က္မ်ားကို အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ၁၉၉၃ ခုႏွစ္မွ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္အတြင္း အမ်ိဳးသားညီလာခံသို႔ တက္ေရာက္ခဲ့စဥ္ကတည္းက စာတမ္းအသီးသီးတြင္ ေရးသား ေဖာ္ျပ၍ အစဥ္တစိုက္ ကန္႔ကြက္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။

၄င္းျပင္ အာဏာပိုင္တို႔က ၄င္းတို႔ကိုယ္တိုင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ ေၾကညာခ်က္အမွတ္ ၁/၉၀ အပိုဒ္ - ၂၀ အရ၊ ျပည္သူက ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္လိုက္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ အနာဂတ္ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ေရးဆြဲၾကရန္ တာ၀န္ရွိသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ္လည္း ဤဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ (မူၾကမ္း) မွာ ျပည္သူက ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ထားေသာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေရးဆြဲခဲ့ရျခင္းလည္း မဟုတ္ပါ။

ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒသည္ တိုင္းျပည္၏အေျခခံအက်ဆံုးႏွင့္ အျမင့္ဆံုးဥပေဒျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တိုင္းျပည္၏ အသက္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ား အပါအ၀င္ ျပည္သူတို႔၏ တန္းတူညီမွ်ေသာ အေျခခံအခြင့္အေရးမ်ားကို အာမခံခ်က္ေပးရပါသည္။ သို႔ပါ၍ ယခုက်င္းပမည့္ ျပည္လံုးကြ်တ္ဆႏၵခံယူပြဲသည္ တုိင္းျပည္ႏွင့္ ျပည္သူလူထု၏ ပစၥဳပၸန္ ႏွင့္ အနာဂတ္ အက်ိဳးစီးပြားမ်ားအတြက္ အထူးသျဖင့္ ျပည္သူလူထုသည္ မိမိႏွင့္ ေနာင္လာေနာက္သား မ်ိဴးဆက္မ်ားအတြက္ အေလးအနက္ထား စဥ္းစား၍ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးကို ဦးတည္လ်က္ ဆံုးျဖတ္ၾကၿပီး ဆႏၵျပဳၾကရန္ ႏႈိးေဆာ္လိုက္ပါသည္။ မဲရံုသို႔ သြားၾကၿပီး ဆႏၵျပဳျခင္းသည္ မိမိကိုယ္ပိုင္အခြင့္အေရးကို မဆံုးရႈံးေစရန္ အသံုးျပဳလိုက္ျခင္း မည္ေပသည္။

၂၀-၃-၀၈ ႏွင့္ ၂၄-၃-၀၈ ေန႔မ်ားတြင္ က်င္းပေသာ ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႔၏ အစည္းအေ၀းဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ

ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႔
အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕

No comments: