ေအာင္သူၿငိမ္း
၂၀၀၈ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၁
မဇၥ်ိမ
ျမန္မာစစ္အစိုးရက ၿပီးခဲ့သည့္ အဂၤါေန႔ (ေဖေဖၚ၀ါရီ ၁၉၊ ၂၀၀၈) မွာ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ (မူၾကမ္း) ေရးဆြဲ ၿပီးစီးေၾကာင္း ေၾကျငာခဲ့သည္။ ဤသတင္းအရ ဆိုလွ်င္ျဖင့္ ကမၻာ့အၾကာဆံုး ေရးဆြဲခဲ့သည့္ ဖြဲ႔စည္းပံု ဥပေဒ ၿပီးစီးခဲ့ၿပီဟု ဆိုႏိုင္သည္။ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၉ ရက္ေန႔မွ စတင္၍ ေရးဆြဲခဲ့သည့္ ဖြဲ႔စည္းပံု ၿပီးေပေတာ့မည္။ စစ္အစိုးရက ဤ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ေပၚေပါက္ေရးအတြက္ (၁၅) ႏွစ္ (၁) လႏွင့္ (၉) ရက္ အခ်ိန္ယူ ေရးဆြဲခဲ့ရသည္။ ကမၻာ့ အရွည္ၾကာဆံုး ေရးဆြဲခဲ့ သည့္ ဖြဲ႔စည္းပံု ဥပေဒဟုပင္ မွတ္တမ္း၀င္သင့္သည္။ ထိုမွ်မက အင္တာဗ်ဴးတခုတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫြန္႔က အမ်ဳိးသားညီလာခံ က်င္းပေနသည့္ကာလ စားရိတ္အျဖစ္ တရက္လွ်င္ က်ပ္ ၁ သန္းေက်ာ္ သံုးစြဲေနခဲ့ရေၾကာင္း အင္တာဗ်ဴးတခုတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္ကို အမွတ္ရေနမိေသးသည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ျဖင့္ ယခု ထြက္ေပၚလာသည့္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒသည္ သန္းေပါင္းမ်ားစြာ တန္သည့္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒ ျဖစ္လာေတာ့မည္။ သို႔ေသာ္ မတတ္ႏိုင္ပါ။ ဤဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ျပည္သူအမ်ားက ၀ိုင္း၀န္း ဆန္႔က်င္ ကန္႔ကြက္ ၾကရပါေတာ့မည္။
ယခု ေမလတြင္ က်င္းပမည့္ ျပည္သူ႔ဆႏၵ ခံယူပြဲက ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး သမိုင္းအတြက္ အေရးႀကီးသည့္ အလွည့္ အေျပာင္းတခု ျဖစ္လာေတာ့မည္။ အေၾကာင္းမွာ ဤျပည္သူ႔ဆႏၵ ခံယူပြဲမွတဆင့္ စစ္အစိုးရ၏ အေျခခံဥပေဒကို အတည္ျပဳေတာ့မည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။
ယခု ေဆာင္းပါးတြင္ အဓိက တင္ျပ ေဆြးေႏြးလိုသည္မွာ ဖြဲ႔စည္းပံု အေၾကာင္းထက္ စာလွ်င္ လတ္တေလာ ၾကံဳေတြ႔ၾကရေတာ့မည့္ ျပည္သူ႔ဆႏၵ ခံယူပြဲႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္သို႔ ေဆာင္ရြက္ၾကမည္နည္း ဟူေသာ အခ်က္မ်ားကို တင္ျပလိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ အသစ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မိမိ၏ ရပ္တည္ခ်က္ကို အရင္ ႀကိဳတင္ ရွင္းျပထားရန္ လိုအပ္ပါလိမ့္မည္။ ဖြဲ႔စည္းပံု (မူၾကမ္း) ေရးဆြဲၿပီးစီးခဲ့ၿပီ ဆိုေသာ္လည္း မိမိမ်က္ျမင္ မေတြ႔ရေသးပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ၿပီးခဲ့သည့္ ညီလာခံမွ ထြက္ေပၚလာသည့္ အေျခခံမူမ်ားကို ၾကည့္၍ သံုးသပ္လွ်င္ မိမိအေနျဖင့္ စစ္အစိုးရ၏ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒသစ္ကို လက္ခံႏိုင္ဖြယ္ လံုး၀မရွိေပ။ အေၾကာင္းမွာ ဒီမိုကေရစီ၏ အေျခခံမူ ျဖစ္သည့္ ႏိုင္ငံေရးအရ တန္းတူညီမွ်ရွိမႈ (လြယ္လြယ္ဆိုရရင္ လူတကုိယ္-တမဲ ေပးႏိုင္သည့္ အေျခအေန) ကို လံုး၀ ပစ္ပယ္ထားသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ဆိုသူက မဲအမ်ားကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားႏိုင္သူ ျဖစ္ေနသည္။ ထိုမွ်မက ဥပေဒေၾကာင္းအရ၊ ဒီမိုကေရစီ အႏွစ္သာရ၊ လူမႈလြတ္လပ္ခြင့္ စသည္ျဖင့္ မည္သည့္ဘက္က ၾကည့္ၾကည့္ ခ်ဳိ႔ယြင္း အားနည္းခ်က္မ်ား ျပည့္ႏွက္ေနသည္။ အဆိုးဆံုးမွာ ဤဖြဲ႔စည္းပံု ဥပေဒအတိုင္း က်င့္သံုးပါက လက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပဋိပကၡမ်ား မေျပလည္ မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ရံုမွ် မက၊ ပိုလို႔ ဆိုးရြားျပင္းထန္လာရန္ အေၾကာင္းမ်ား ေတြ႔ေနရသည္။ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒ ဆိုသည္မွာ အုပ္ခ်ဳပ္ သူ အစိုးရႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ေပးထားသည့္ ျပည္သူမ်ားအၾကား လူမႈေရးအရ ခ်ဳပ္ဆို ထားေသာ စာခ်ဳပ္ ပဋိဉာဥ္တခုသာ ျဖစ္ သည္။ သို႔ေသာ္လည္း စစ္အစိုးရ၏ ယခု ဖြဲ႔စည္းပံုတြင္ ျပည္သူမ်ား ေက်နပ္လက္ခံေစမည့္ အခ်က္မ်ားထက္၊ စစ္အစိုးရ ေခါင္းေဆာင္မ်ား အလိုက် ဖန္တီးထားျခင္း ျဖစ္သည္။
အသြင္ ကူးေျပာင္းေရး ကာလတရပ္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံ ျဖတ္သန္းေနရခ်ိန္၌ ဒီမိုကေရစီ ၁၀၀% မျဖစ္ႏိုင္သည့္ အေျခအေနကို မိမိ လက္ခံသည္။ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ေရွ႔ဆက္ၿပီး လံု႔လဥသဟထုတ္ တည္ေဆာက္ၾကရဦးမည္ ဆိုသည္ကိုလည္း စြဲျမဲ ျမင္ထားသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယခု စစ္အစိုးရက ျပဌာန္းေစမည့္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ကိုယ္က်ဳိးနည္းရမည့္ ဥပေဒမ်ဳိး ျဖစ္သည္။ မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် လက္ခံရန္ လံုး၀ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။
မည္သို႔ဆိုေစ မိမိတို႔ ျပည္သူအမ်ားက ဤဖြဲ႔စည္းပံုကို ျပည့္သူ႔ဆႏၵ ခံယူပြဲျဖင့္ အတည္ ျပဳေပးၾကရေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ အခ်ိန္ကလည္း အေတာ္နီးကပ္ေနသည္။ ရက္ (၉၀) မွ်ပင္ မရွိေတာ့ပါ။ သို႔ေသာ္လည္း စစ္အစိုးရဘက္က ဆႏၵခံယူပြဲ အတြက္ ျပင္ဆင္မႈမ်ားကို ေသေသခ်ာခ်ာ စနစ္တက် လုပ္ေဆာင္ေနမႈ မေတြ႔ရေသးေပ။ ဆႏၵခံယူပြဲအတြက္ ေကာ္မရွင္ လူသိရွင္ၾကား မဖြဲ႔စည္း မေၾကျငာရေသး။ ဆႏၵခံယူပြဲႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ဥပေဒ၊ လုပ္ထံုးမ်ားကိုလည္း ထုတ္ျပန္ ေၾကျငာျခင္း မရွိေသး။ ထို႔အျပင္ ပို၍ ဆိုးသည္မွာ လူအမ်ားက အစိုးရကို ယံုၾကည္ လက္ခံဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ အျပဳသေဘာ ေဆာင္သည့္ လုပ္ရပ္၊ ေျခလွမ္းမ်ားကိုလည္း မေတြ႔ရေသးပါ။ ဥပမာအားျဖင့္ ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီ စနစ္သို႔ ခ်ီတက္ေတာ့မည္ဟု ေျပာေနခ်ိန္တြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အပါအ၀င္၊ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားကို ျပန္လႊတ္ေပးသင့္သည္။ ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ႏိုင္ေရး အတြက္ တိုးတက္ ႀကိဳးပမ္းသင့္သည္။ ဖြဲ႔စည္းပံု ဥပေဒကို ေ၀ဖန္ ေဆြးေႏြးပိုင္ခြင့္ကို ကန္႔သတ္ထား သည့္ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာအမွတ္ (၅/၉၆) ကို ျပန္ရုပ္သိမ္းသင့္သည္။ [န၀တမွ ဥပေဒအမွတ္ ၅-၉၆ ႏုိင္ငံေတာ္တာ၀န္ကို တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းစြာ စနစ္တက် လႊဲေျပာင္းေပးေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသားညီလာခံ လုပ္ငန္းမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ေဆာင္ရြက္ေရးတုိ႔ကို ေႏွာင့္ယွက္ ဆန္႔က်င္ျခင္းမွ ကာကြယ္သည့္ ဥပေဒကို ၇၊ ဇြန္၊ ၉၆တြင္ ထုတ္ျပန္သည္။ မည္သူမဆုိ၊ မည္သည့္အဖြဲ႔ အစည္း မဆုိ၊ တုိ္က္ရုိက္ျဖစ္ေစ ၊ သြယ္၀ုိက္၍ ျဖစ္ေစန၀တ၏ လုပ္ရပ္မ်ားကို ဆန္႔က်င္လႈံ႔ေဆာ္၍ ဆႏၵျပေဟာေျပာ၊ ေျပာဆုိ၊ ေရးသားျဖန္႔ေ၀ျခင္း၊ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ေရးဆြဲျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္လ်င္ အနည္းဆုံး ေထာင္ဒဏ္ ငါးႏွစ္မွ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ အထိ ခ်မွတ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ပါက မတရားအသင္း အျဖစ္ ေၾကညာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ပါရွိသည္။ (ေၾကးမုံ ဇြန္၊ ၈၊ ၁၉၉၆)]
စစ္အစိုးရက ပါတီစံုစနစ္တြက္ လက္တြဲ လုပ္ကိုင္ၾကရမည့္ ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားကို အေလးထား ဆက္ဆံသင့္သည္။ ထိုသို႔ လုပ္ေဆာင္ျခင္း မရွိပါ။ ပိုဆိုးသည္မွာ ထပ္မံဖမ္းဆီး ပိတ္ဆို႔ေနျခင္းမ်ား ဆက္လက္ရွိေနဆဲ ျဖစ္ၿပီး၊ အန္အယ္လ္ဒီ ပါတီ၏ ဒု-ဥကၠ႒ ဦးတင္ဦးကိုပင္ အက်ယ္ခ်ဳပ္ သက္တန္း တႏွစ္ထပ္မံတိုးလိုက္ေသးသည္။ ႏိုင္ငံျခားေရး ၀န္ႀကီးကလည္း ျပည္ပတြင္ ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေရြးခ်ယ္ခံပိုင္ခြင့္ မရွိဟု ဥပေဒ မထြက္လာမီ ႀကိဳတင္၍ ေျပာေနေသးသည္။ မည္သို႔မွ် ယံုၾကည္ဖြယ္ မရွိပါ။
မည္သို႔ပင္ ျဖစ္ေစ လာမည့္ ေမလ၏ တရက္ရက္တြင္ေတာ့ မိမိတို႔ ျမန္မာျပည္သူမ်ားက ဆႏၵမဲ ေပးၾကရေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ဆံုးျဖတ္ေပးၾကရေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ဤအခ်ိန္တြင္ မိမိႏွင့္ နီးစပ္သူ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြး၍ ရသေလာက္ အျမင္ (၂) ခု ေပၚထြက္လာခဲ့သည္။ အခ်ဳိ႔ေသာ သူမ်ားက ယခု ဆႏၵ ခံယူပြဲသည္ လံုး၀ လက္ခံဖြယ္ မရွိ၊ (ဥပေဒေၾကာင္း အရ လက္မခံႏိုင္၊ ႏိုင္ငံေရးအရ၊ စစ္အစိုးရက ကတိက၀တ္ေတြ ပ်က္ခဲ့သည္၊ အခြင့္အေရးမ်ား ခ်ဳိးေဖာက္သည္။ ယခုကိစၥကို ေဆာင္ရြက္ရန္ တရား၀င္မႈ မရွိ၊ စသျဖင့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ မ်ဳိးစံု ရွိေနသည္။) အခ်ဳိ႔ မိတ္ေဆြမ်ားက မဲရံုကိုသြား၊ ၿပီးမွ ျငင္းပယ္သည့့္မဲ (No vote) ကိုထည့္ခဲ့ ဆိုသည္မ်ဳိး အျမင္ ရွိေနၾကသည္။ ေထာက္ခံသူေတာ့ မေတြ႔ရပါ။
မိမိ စတင္ေဆြးေႏြးလိုသည့္ အခ်က္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံအေရး လႈပ္ရွားေနၾကသည့္ သူမ်ားအၾကား ဤကြဲလြဲခ်က္ကို အျမန္ဆံုး ညိႇႏိႈင္း၍ တသံတည္းထြက္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေရးပင္ ျဖစ္ပါ သည္။ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အခ်က္မ်ားက ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖြယ္ အခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သို႔လုပ္ဟူ၍ မိမိတြင္ ေျပာပိုင္ခြင့္ မရွိပါ။ ပိုမိုျပည့္စံုစြာ စဥ္းစားႏိုင္ရန္ တေထာင့္ တေနရာမွ အၾကံျပဳခ်င္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
စစ္အစိုးရရဲ့ ဆႏၵခံယူပြဲကို လံုး၀ ျငင္းပယ္ခဲ့ေသာ္-
မဲရံုးကိုသြား၊ ဆန္႔က်င္မဲ (No vote) ေပးရန္ အေနအထားတြင္လည္း ေတြးစရာ အမ်ားအျပား ရွိေနပါေသးသည္။
ခ်ဳပ္၍ ဆိုရလွ်င္ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် အားလံုးကို တြက္ဆ၍ ယခု ျပည္သူ႔ဆႏၵ ခံယူပြဲကို လံုး၀ျငင္းပယ္မည္လား? သို႔မဟုတ္ မဲရံု ကိုသြား ကန္႔ကြက္မဲ ေပးမည့္ စနစ္ကို က်င့္သံုးေစမည္လား? ဆိုသည္ကို ျပည္ပေရာက္ အတိုက္အခံ အင္အားစုမ်ား၊ ျပည္တြင္းရွိ အင္အားစုမ်ားၾကားတြင္ ညိႇႏိႈင္းတိုင္ပင္ၿပီး တညီတညြတ္ထဲ အသံထြက္ရန္ အေရးတႀကီး လိုအပ္ေနၿပီ ျဖစ္ပါ သည္။ သို႔မွသာ အျခား ေျခလွမ္းမ်ားကို စနစ္တက် ဆက္လက္ ခ်ီတက္ႏိုင္ၾကပါလိမ့္မည္။ မည္သို႔ စုစည္းႏိုင္ၾကမည္နည္း။ စဥ္းစားၾကရန္ အခ်ိန္သင့္ေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ေသာ္လည္း မည္သည့္နည္းျဖင့္ သြားသြား ျပည္သူလူထု အမ်ားကို စည္းရုံး လႈံ႔ေဆာ္ၾကရမည္သာ ျဖစ္သည္။ လူတန္းစား အလႊာ အသီးသီး၊ လူအုပ္စု အသီးသီး၊ တိုင္းရင္းသား အသီးသီးက လိုက္ပါေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ဳိးလည္း ျဖစ္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။
စက္တင္ဘာ သံဃာႏွင့္ လူထုဆႏၵျပပြဲမ်ားကို ဦးေဆာင္ လႈပ္ရွားခဲ့ၾကသည့္ ျပည္သူမ်ား၏ ႏိုင္ငံေရးအဆင့္မွာ မနိမ့္ပါ။ သူတို႔ မည္သို႔ ရပ္တည္ရမည္ကို ရင္ထဲက သိေနၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယခုကဲ့သို႔ အေရးေပၚ၊ အခ်ိန္ အကန္႔အသတ္ျဖင့္ လႈပ္ရွားၾကရေတာ့မည့္ အေျခအေနတြင္ ပိုမို ခ်ိတ္ဆက္မိၿပီး လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ အၾကံျပဳ တင္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။)
Friday, February 29, 2008
ေမလဖြဲ႔စည္းပံုသစ္ ျပည္သူ႔ဆႏၵခံယူပြဲအတြက္ ဘာလုပ္ၾကမလဲ
Labels: ေဆာင္းပါး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment